Du tilbydes

Mini kursus

Mini kursus

Her kan du lære hvordan du får den gode løbestemning

Fra sofa til løber

Fra sofa til løber

12 ugers online forløb med faste løbeprogrammer og alt det rigtige, der hjælper dig, med at skabe din løbedrøm.

Dorthe Gram

Din løbecoach

Glade løbere

Begynd her

Har du svært ved at få puttet fødderne i løbeskoene?

Først vil jeg gøre det klart for dig, at du er skabt til at løbe.
Ja tro det eller ej:)

Helt fra urtiden har mennesket løbet, dog ikke på samme måde som mange løber og løber motionsløb i dag.

Det har dog ikke været for sjov, men for at jage. Den gang var det ikke så nemt, som du og jeg har det i dag, med at vi blot kan gå ned i supermarkedet og handle, så vi kan blive mætte.
Nej de måtte ud og  jage dyr for at få mad. Og inden, det blev til hest, skete det ved at de løb.

Det er ikke muligt at løbe lige så hurtigt som et dyr ex. en antilope,  men det er muligt at løbe en antilopen træt og udmattet. Det er den evne vi mennesker har. Og vi skal også være glade for at vi kan svede, for det gør at vi kan komme af med al den varme, der kommer i kroppen, når du løber. Dyr sveder ikke som os, fordi de har pels. De har svært ved at komme af med varmen og bliver derfor hurtigere trætte. og så kunne der komme mad på bordet og alle var glade.

løb, begynder i løb, 5 km løb, motivation

Vores kroppe er designet til at bevæge os.

Vi er ikke designet til at sidde stille eller ikke i så lang tid af gangen.
Det er mere alt det stille siddende arbejde, der giver ømhed i kroppen.

Hvis løb skal være den måde du får bevægelse ind i din hverdag og det er svært at komme i gang, vil jeg anbefale dig at du begyder at træne dit mentale løbe fundament og finde det, der kan styrke din motivation. – Måske er det at tilmelde dig til at motionsløb.

Jeg har lavet et løbe- start-kit, som lige netop hjælper dig med at skabe et godt løbefundament, så du kan få alle fordelene ved at løbe. Det er 100%det bedste sted du kan begynde  din løbetræning, hvis det er svært! -Det er ikke at kimes af at træne dine tanker, når du vil i gang med at løbe.

Hvis du også er helt klar på, hvad du kan få ud af at løbe, kan det også give et boost til motivationen.

Her er de fleste fysiske fordele ved at løbe:

  • Du styrker dit hjerte
  • Du styrker dine knogler
  • Du styrker dine led
  • Du styrker din muskler
  • Du styrker dine lunger (også hvis du har astma)
  • Du styrker din hjerne (især, hvis du løber på skovstier)
  • Du kan slanker din krop (eller har nemmer ved at holde din krop som du ønsker)
  • Du afhjælper forhøjet blodtryk
  • Du afhjælper tidlige stadier af diabetes
  • Du nedsætter risikoen for brystkraft (hos kvinder)
  • Du øger niveauet af det gode kolesterol
  • Du styrker dit immunforsvar
  • Du bliver naturlig træt og sover bedre
  • Du kan forlænge dit liv, ved at løbe (læs her med hvor meget)

Her er de fleste psykiske fordele ved at løbe:

  • Du får bedre selvværd
  • Du oplever lykkefølelse. (Der frigives endorfiner i hjernen, når du løber, som gøre dig lykkelig, det samme som der sker ved at spise lykkepiller)
  • Du øger din evne til at være vedholde
  • Du øger din evne til at være tålmodig
  • Du bliver glad og stolt, fordi du sætter dig mål og når dem
  • Du slipper/lindre stress
  • Du får energi af at bruge energi
  • Du bliver bedre til at klare flere opgaver i dit liv og arbejdsliv
  • Du bliver gladere

Nu er det din tur til at komme af sted, begynd med at få dit løbe-start-kit, 


Du tilmeldes også løbebrevet, som du til hver en tid kan framelde og her er privatlivspolitikken

Blog